Molecula de apă:un atom de oxigen și doi de hidrogen, iar în spate o cascadă.
Mai presus de toate, vreau să văd lucrurile altfel.1
Explicații
Ideea zilei de astăzi este continuarea celei din exercițiul 27 – ” Mai presus de toate vreau să văd”- prin care ni se cerea doar să ne afirmăm clar intenția de a vedea. Exercițiile legate de vedere/viziune din acest curs, sunt centrate pe realitatea, din ce în ce mai demonstrată, că nimic din ceea ce este în jurul nostru și care poate fi perceput cu cele cinci simțuri, nu este ceea ce pare a fi: nici masa, nici scaunul pe care stăm, nici oamenii, nici animalele, nici stelele pe care le vedem cu ochii fizici.
În acest context, exemplul de mai jos pe care se sprijină explicația acestui exercițiu, nu mai pare stupidă și ne încurajează să mergem mai departe:
” Mai presus de toate vreau să văd această masă altfel.”
Exercițiul de astăzi este o aplicație a unor lecții din capitolul trei al cursului: ” Percepție inocentă”. Este vorba despre acele lecții care aveau ca subiecte “miracolele ca percepție adevărată”, “greșeala și eul”, “percepție versus cunoaștere” .
Toate aceste lecții ne învață că drumul spre cunoaștere este pavat cu percepții adevărate, iar vederea spirituală/viziunea sunt mijloace de percepție adevărată. Un alt aspect important și central al cursului este cel legat de separarea în care trăim atât unii față de alții ca ființe vii, cât și față de tot ce ne înconjoară, neînțelegerea faptului că suntem cu toții fire în “țesătura creației” sau elemente active în “matricea divină”.
Ultimul lucru care cred că trebuie luat în considerație pentru înțelegerea exercițiului este acela că:
“Adevărul poate numai să fie cunoscut. E la fel de adevărat în întregime, iar cunoașterea unei părți din el înseamnă a-l cunoaște în întregime.”
Acum, cred că un fragment din exercițiu așa cum este redactat în curs, este binevenit pentru a putea duce la bun sfârșit misiunea zilei de astăzi:
Când spui “Mai presus de toate vreau să văd această masă altfel”, îți iei un angajament să îți retragi ideile preconcepute despre masă și să îți deschizi mintea să vezi ce este și la ce servește. Nu o definești prin prisma trecutului. Întrebi ce este, nu îi spui ce este. Nu îi legi semnificația de infima ta experiență în privința meselor, nici nu îi limitezi rostul la măruntele tale gânduri personale.
De fapt, ai putea să capeți viziune chiar și numai de la masa aceasta, dacă i-ai retrage toate ideile tale și ai privi-o complet deschis la minte. Ea are să îți arate ceva, ceva frumos și curat, de o valoare infinită, plin de fericire și speranță. Ascuns sub toate ideile tale despre ea stă adevăratul ei rost, rostul pe care îl împărtășește cu tot universul.
Așadar, folosind masa ca subiect pentru aplicarea ideii de astăzi, ceri de fapt să vezi rostul universului.Vei cere același lucru de la fiecare subiect pe care îl folosești în intervalele practice. Și îți iei un angajament față de fiecare dintre ele să lași să ți se dezvăluie rostul fiecăruia, în loc să le încarci cu propria ta judecată.1
Cum se procedează:
Sunt necesare șase intervale practice de câte două minute pe parcursul întregii zile
- Se repetă ideea zilei: ” Mai presus de toate vreau să văd lucrurile altfel”.
- Se identifică în jurul nostru la întâmplare, subiecte vii sau nevii, aparent importante sau aparent neimportante, admițând că au același rol în îmbunătățirea capacității noastre de “a vedea”.
- Se aplică ideea zilei lent, fără grabă, pentru fiecare subiect asupra căruia ni s-a oprit privirea:
” Mai presus de toate, vreau să văd acest/această________altfel”
-∞-
Mai jos, un videoclip interesant despre structura intimă a materiei, preluat de pe SCIENTIA . Ne-ar putea fi de folos în înțelegerea faptului că, deși absurde uneori, aceste exerciții ar putea în cele din urmă să ne conducă spre cunoașterea adevărului dincolo de percepția fizică.
1:***Curs de miracole- Culegere de exerciții pentru studenți, Editura CENTRUM -Polonia-2007, pp.42-42.
Observație: Textul integral al exercițiilor este disponibil pe diferite situri pe Internet. Aceste articole reprezintă propria mea interpretare pe marginea textelor și acele conexiuni care pe mine mă fac să le înțeleg mai bine, pentru a putea să le aplic în mod conștient.