DIVERSE

Nostalgii auto: R5 Turbo 2 -Renault-1985

By 28 April 2014 July 5th, 2016 No Comments

R5 -2auto1R5-3

            

        Daniel Sexton Gurney s-a născut în aprilie 1931 fiind de-a lungul vieții pilot, producător de autovehicule și proprietarul unei echipe  care a participat la cele mai importante curse ale anului 1958.

         A fost primul pilot care a câștigat curse în mașini sport : Formula 1 ( 1962), NASCAR (1963) și Indy Car ( 1967). Tot în 1967, după ce a câștigat împreună cu Aj Foit  cursa de 24 de ore de la Le Mans, a pulverizat spontan șampanie în timp ce se afla pe podium. De atunci, acest lucru a devenit o tradiție. De asemenea, a fost primul pilot care a folosit o cască de protecție completă, în cursa de Formula 1, Marele Premiu al Germaniei din  1968.
dan-gurney-at-le-mans
1967_Jochen_Rindt_and_-Gurney_AAR_crew_1967_64a-sm
În 1967 cu Jochen Rindt
          În 2006, când Matt Stone și John Matras au lansat cartea ” 365 de mașini pe care trebuie să le conduci”, Dan Gurney spunea plin de nostalgie:
        ” Am avut deseori o chemare misterioasă pentru zilele de altădată, în care deținătorul recordului cross-country Erwin ” Cannon-Ball”  Baker era copil. Nu îmi este dor de bâzâitul inevitabil al muștelor care erau pretutindeni pe vechile șosele și drumuri, ocupate mai ales de vehicule trase de cai ( și de excrementele mirositoare ale acestora). Nu îmi este dor nici de vechile drumuri acoperite de praf și noroi crăpat, pietriș, cărămizi sau chiar bârne sau bușteni. Nu. Pe măsură ce îmbătrânesc, îmi lipsește libertatea “șoselei libere” din primele zile ale automobilului.
           Vă amintiți despre primele fotografii în care șoferii, purtând eșarfe și ochelari care le protejau fața și ochii, conduceau mașini și camioane deschise , acoperite cu praf și funingine? Păreau a fi niște oameni foarte temerari.
         În acele vremuri, fiecare călătorie era o adevărată aventură. În aproape orice oraș se găsea un fierar ( din perioada cailor și a trăsurilor), care la solicitarea șoferilor, putea repara diverse piese metalice defecte. Tinerii trebuiau să învețe cum să pornească un vehicul, înarmați cu o manivelă. Repararea  unei pene de cauciuc – un necaz des întâlnit – era un lucru obligatoriu de știut.
      De ce menționez toate aceste experiențe dificile din zilele de început  ale șofatului? Pentru a demonstra ce mașinării minunate au devenit automobilele moderne și cât de mult “le luăm  de-a gata” în prezent.
         Mulți dintre noi se plâng de cel mai mic defect, ivit rareori la o mașină fabricată în ultimii 25 de ani. Cei mai mulți dintre șoferii de astăzi sunt prea răsfățați, și mi-ar plăcea foarte mult să le stârnesc un pic de apreciere și respect pentru mașini, care ne-au oferit mai multă libertate și independență decât orice altă invenție din istoria omenirii.
             Ideea fantastică a lui Matt Stone de a conduce o altă mașină în fiecare zi a anului este minunată. Vă rog, abordați-o cu inima deschisă și cu poftă de viață. Indiferent cât de greu sunteți de mulțumit, există cu siguranță câteva mașini în lista lui Matt care vă vor stârni interesul și curiozitatea.
            Din clipa în care ați ales, deschideți geamul…., apoi opriți muzica și telefonul mobil, simțiți pulsul motorului și bucurați-vă câteva momente de esența acestui covor fermecat al secolelor XX și XXI.”
 

R5 Turbo 2 de la Renault – 1985

R5-1

  • Motorizare: 1,4 l OHV cu grup de turbo-supraalimentare, 6 cilindrii în linie
  • Putere: 160 CP standard, plus chit de 185 CP
  • 0-100 km/h: 6,6 secunde ( kitul de 185 Cp)
  • Viteza maximă: 200 km/h
  • Preț inițial: 22.500 $
  • Valoare actuală: 15-20.000 $

Cum arată:

În acțiune:

-∞-