CURS DE MIRACOLE: Exerciții

Curs de miracole: Ex. 133- Cu mâinile goale și mințile deschise.

By 28 October 2014 One Comment

casa-din-mijlocul-riului-Serbia-3-730x547

Gheorghe Iovu… Medicament pentru suflet si minte.

133. Nu voi socoti valoros ce nu are valoare.

 

Iată ce vom face astăzi. Nu vom vorbi de idei înălțătoare, de anvergură universală, ci ne vom concentra în schimb asupra foloaselor pe care le poți trage. 

Tu nu ceri prea mult de la viață, ci mult prea puțin. Când îți lași mintea să fie atrasă de preocupări trupești, de lucruri pe care le cumperi, de proeminență în felul în care o apreciază lumea, ceri întristare, nu fericire. Cursul acesta nu își propune să îți ia puținul pe care îl ai. Nu încearcă să înlocuiască cu idei utopice satisfacțiile pe care le conține lumea. Nu există satisfacții în lume. 

Enumerăm astăzi adevăratele criterii pe baza cărora se pot verifica toate lucrurile pe care consideri că le vrei. Dacă nu întrunesc aceste cerințe rezonabile, nu merită să le dorești deloc … . De ales, poți să alegi; de fapt chiar trebuie. Dar e înțelept să înveți ce legi pui în mișcare când alegi și între ce opțiuni ai de ales. 

Fiecare alegere pe care o faci îți aduce totul sau nimic. De aceea, dacă înveți testele cu ajutorul cărora poți distinge totul de nimic, vei face alegerea care trebuie. 

Trebuie să ții cont de următorul lucru  care stă la baza criteriilor de mai jos: De ce are valoare pentru tine alegerea pe care o faci? Prin ce îți atrage mintea? Cărui scop îi folosește?

Aici poți fi amăgit cel mai ușor.

1. Mai întâi, dacă ai ales un lucru care nu va ține pentru totdeauna, ce ai ales nu are valoare. O valoare temporară e fără nicio valoare. Timpul nu poate șterge niciodată o valoare adevărată. Ce se stinge și moare nu a existat nicicând și nu are nimic de oferit celui care o alege. Căci se lasă amăgit de nimicul gol-goluț,  apărut într-o formă care crede că îi place.

2. Apoi, dacă alegi să iei ceva de la altcineva te vei alege cu nimic. Căci negând dreptul lui la tot, ți-l negi pe al tău. Și nu vei recunoaște, prin urmare,  lucrurile pe care le ai cu adevărat, negându-le existența. Cine caută să ia ceva de la altcineva s-a lăsat amăgit de iluzia că pierderea poate oferi câștig. Dar pierderea tot pierdere trebuie să ofere , și nimic mai mult.

3. Și acum ajungem la criteriul de-a alege care e cel mai greu de crezut, deoarece caracterul lui vădit e acoperit cu multe straturi de obscuritate. Dacă te simți orișicât de vinovat în privința alegerii pe care o faci, ai lăsat obiectivele eului să se amestece între adevăratele alternative. 

Toate lucrurile au sau nu au valoare, merită sau nu merită căutate, sunt total dezirabile sau sunt nedemne de cel mai mic efort de-a le obține. Alegerea este ușoară tocmai datorită acestui fapt. Complexitatea nu e decât o perdea de fum care ascunde simplul fapt că nicio decizie nu poate să fie dificilă. Ce câștigi învățând acest lucru? Mult mai mult decât cum să alegi ușor și fără durere. 

La Cer se ajunge cu mâinile goale și cu mințile deschise, venind cu nimic să găsească totul și să îl revendice ca al lor.

***

Vom încerca să atingem astăzi această stare, lăsând la o parte autoamăgirea și fiind sincer dispuși să socotim valoros numai ce are într-adevăr valoare și ce este real. Cele două intervale practice mai lungi, de cincisprezece minute fiecare, încep cu repetarea ideii de astăzi. 

Primește apoi ce îi așteaptă pe toți cei ce ajung, neîmpovărați, la poarta Cerului, care se deschide în lături la venirea lor. 

Dacă peste zi începi cumva să aduni niște poveri inutile sau să crezi că te confrunți cu niște decizii dificile, grăbește-te să răspunzi cu acest simplu gând:

Nu voi socoti valoros ce nu are valoare, căci îmi aparține tot ce are.

-∞-


Observație:

Acesta este un rezumat al lecției/ exercițiului realizat de mine, motiv pentru care, uneori, este supus unor interpretări proprii. Aceste rezumate sunt realizate în primul rând pentru mine, pentru a înțelege acest curs, dar și pentru oricine este interesat de aceste idei. 

“Toți termenii sunt potențial controversați, iar cei ce caută controversă o vor găsi. Însă și cei ce caută clarificare o vor găsi. Considerațiile teologice ca atare sunt neapărat controversate, deoarece depind de credință și pot, de aceea, să fie acceptate sau respinse. O teologie universală e imposibilă, dar o trăire universală nu e numai posibilă, ci și necesară. Tocmai spre această trăire este îndreptat cursul.”(Curs de Miracole)

Fragmente din:

***Curs de miracole- Culegere de exerciții pentru studenți, pp.233-235 , Editura CENTRUM, Polonia-2007.


One Comment

  • Daniela Zaharia says:

    Dar care este motivul pentru care ajungem să alegem, să ne atârnăm de ceea ce nu durează?

    Citat: 1. Mai întâi, dacă ai ales un lucru care nu va ține pentru totdeauna, ce ai ales nu are valoare. O valoare temporară e fără nicio valoare. Timpul nu poate șterge niciodată o valoare adevărată. Ce se stinge și moare nu a existat nicicând și nu are nimic de oferit celui care o alege. Căci se lasă amăgit de nimicul gol-goluț, apărut într-o formă care crede că îi place.

    V-ați întrebat ce a ales copilul care își strânge la piept ursulețul de plus? Cel care plânge pe stradă după jucăria nouă? Care este înconjurat de jucării multe de plus la o vârstă la care e considerat deja mare?Ce aleg astfel de copii?

    Se spune despre astfel de copii că au carențe afective. Ei sunt mai târziu cel puțin o parte dintre cei care se vor atârna dependent de tot felul de aspecte perisabile ale lumii. Ei vor fi marii tentați sau marii dependenti,sau cu cele mai înfiorătoare adicții! Eul unui copil se poate condensa în jurul unui sâmbure de vinovăție și nu de apreciere prin iubire necondiționată! Când adevărul este scos cu cleștele, respectul de sine si de adevăratele valori scade sau dispare! Dacă recunoașterea vinovăției este obținută de către un părinte sau aparținător care a încolțit și intimidat copilul să spună ce crede părintele sau aparținătorul că s-a întâmplat de fapt, atunci acel suflet sărăcit de iubirea meritată se va orienta spre obiecte derizorii. Judecarea aproapelui îl duce pe acesta la orbire sufletească, la atașamente. Dacă înlocuim educația veritabilă prin iubire cu sadismul doctrinar al interogatoriilor disciplinatoare menite să supună, să înfrângă, să frângă, să extermine sufletește un copil…dar îi aruncăm în față cu vinovăție mascată de dărnicie …animalul de plus…copilul se va atașa de el. Mai târziu se va atașa de aspectele derizorii, trecătoare. Va plânge după Dumnezeu dar nu va putea să -I simtă Ocrotirea. Va alerga dependent și…dement după oamenii care îl vor respinge, se va crampona de tot ceea ce este trecător și se va supăra pe Dumnezeu ori de câte ori Acesta, prin Mila Sa, îi va arăta Adevărul despre aspectul perisabilității.

    Atenție la educația prin judecarea aproapelui!